streda, 30. septembra 2015

Ako sa snažím šetriť

Asi ste si už všimli, že som taká malá nákupná maniačka. V každom new in poste spomeniem ako začínam šetriť a šup o dva tri týždne sa tu na blogu objaví ďalší post plný nákupov či už oblečenia, kozmetiky, kníh alebo doplnkov do izby. Problém nastáva pri slove peniaze. Odkiaľ ich beriem, ale hlavne ako sa snažím šetriť.. 
Prvá vec je brigáda. Brigádujem už od strednej školy a cez leto sa snažím pracovať najviac. Rada si oddýchnem, ale priznajme si, dva týždne prázdnin a už je to celkom nuda, dlhé vyspávanie, nejaký ten seriál, stereotyp. V práci môžete spoznať nových ľudí, naučiť sa rôznym zručnostiam, no hlavne vychádzať s rôznymi ľuďmi v rôznych situáciach.
Áno viem, brigáda sa hľadá veľmi ťažko, konkurencia je veľká, často pomáhajú známosti. No ak budete hľadať na internete a v meste mať otvorené oči, isto si niečo nájde každý. Treba skúšať hocičo a každá prax sa ráta. Musím sa priznať, že som človek, ktorý nerád vychádza zo svojej comfort zóny a tak ma letný job v zahraničí láka veľmi málo, no aj taká je možnosť, ktorá nesie ďalšie plusy v podobe zlepšenia sa v jazyku a spoznania nových krajov. 
Druhá vec je spôsob akým nakupujete. Vždy som bola šetrná a ani nákup po prvej výplate nebol bezhlavý. Áno, každý si raz za čas kúpi niečo, čo nepotrebuje a následne to nenosí/nevyužíva ani tak často, ale väčšinou treba byť vyberavý a rozmyslieť si, či daná vec za tú sumu naozaj stojí a či to naozaj potrebujete a využijete naplno.
Týmto článkom vám chcem teda ukázať, že vlastne nemíňam tak veľa ako sa na prvý pohľad zdá. Nenájdete tu návod na šetrenie miliónov, ale iba tipy a postrehy, ktoré pri nakupovaní pomáhajú mne. 




bazár, internetový bazár, sekáč
Z týchto troch vecí najradšej nakupujem cez internetové bazáre. Na facebooku nájdete mnoho bazárov plných kníh a oblečenia. Tie facebookové knižné mám najradšej. Kopec kníh za babku a tie staré majú navyše svoje čaro a vy môžete len vymýšľať, kto ich mohol predtým čítať a mať z nich radosť. Tiež na facebooku nájdete mnoho udalostí s blížiacimi sa bazármi, ktoré sa síce väčšinou konajú len vo väčších mestách, no niekedy prekvapia aj menšie a nikdy neviete, čo pekného tam objavíte.
Na oblečenie je najlepší vinted či slovenský modrý koník. Veľakrát sú to nové veci, ktoré nesadli alebo boli nevhodným darčekom. Niekedy na bazároch nájdete aj novú kozmetiku, ktorá sa u nás ani nedá zohnať. Sekáče navštevujem čím ďalej častejšie, často tam nájdete oblečenie ešte s pôvodnými visačkami, ale mám pocit, že sú čím ďalej tým drahšie a drahšie.

obchody, internetové obchody a výpredaje
Keďže všetko mám a nič nepotrebujem za posledné dva tri roky som si v obchodoch a eshopoch zvykla nakupovať len v zľavách. Keď prídem do akéhokoľvek obchodu s oblečením, vždy zamierim k stojanom s označením sale. Kúpiť si tričko v nejakom New Yorkeri za 15 euro je pre mňa hriech. Proste sa mi to neoplatí, keď mi doma leží tričiek 20 a toto bude o mesiac za menej ako polovičnú cenu. Tak isto to platí s rúžmi, paletkami.. mám  ich doma kopec a tak sa v drogérií málokedy obzerám po novinkách. Nové knihy nakupujem výhradne v zľavách, mám vytypovaných pár kníhkupectiev, kde majú vždy riadne výpredaje a ulovila som tam už nejednu dobrú knihu, aj novinku, za pár eur.
O kozmetických výpredajoch sa vždy dozviem vďaka facebook stránkam daných značiek. Veľmi obľúbené sú Essence a Catrice výpredaje, kde zoženiete veľa muziky za pár eur. Naposledy to bol nude rúž za euro, no nekúp to!

zľavové kupóny a portály, zákaznícke karty
Zo zákazníckými kartami a rôznymi členstvami je to také všelijaké. Napríklad u Reshoes ani neviem aké výhody mám, slabé informácie. Baťa klub má síce informácie dostatočné, no na to aby ste naozaj ušetrili, by ste tam museli nakupovať naozaj, ale naozaj často. U CCC je to iné. Stačí keď tam raz za čas nakúpite a na mobil vám príde informácia o zľavách ako aj o špeciálnych zľavách pre členov klubu. Napríklad naposledy som využila zľavu 40% na už aj zľavnené sandále a mala som tak dva páry za necelých 12€. Yves Rocher vám za každé euro pripíše pečiatku a za tieto body si následne môžete vybrať jeden produkt zadarmo, čím viac pečiatok tým drahší produkt si môžete vybrať. No najradšej využívam DM kartu. Zľavy sú úplne prehľadné a niekedy daný produkt s kupónom a zľavou na celý nákup kúpite aj za menej ako polovicu normálnej predajnej ceny. Kupóny vám tiež prídu do schránky ako aj u Yves Rocher. Aké zákaznícke karty využívate vy?  Ktoré sa ešte oplatia?

Zdá sa teda, že najväčším zdrojom informácií o zľavách a výpredajoch je pre mňa internet. Naposledy som vďaka blogu objavila stránku zľavové kódy, ktorá ponúka prehľad mnohých kupónov, ktoré môžete využiť na internetových eshopoch s oblečením, obuvou, kozmetikou, elektronikou, všetkým možným. Kto by odolal kupónu s 25% zľavou do H&M a ešte k tomu, keď majú skoro stále poštovné zdarma? Portál tiež informuje aj o akciách, výpredajoch a výhodnom poštovnom či doprave. 

Naposledy ma tiež zaujal kód do BonPrixu, čo je prekvapivé, keďže som si odtiaľ už veľmi dlho nič nekúpila. Teraz sa tam dajú nájsť naozaj parádne kúsky, hlavne šaty a sukne z kolekcie Rock Opulence stoja za to! Poradte ako odolať!

O zľavách, akciách a súťažiach sa dá ľahko dozvedieť s Newstellerou. Vyhrala som tak už nejednu súťaž. Rovnako aj na instagrame a facebooku prebieha mnoho súťaží o poukazy či priamo produkty. Takže sa oplatí sledovať každú jednu platformu či stránku. 

22 komentárov:

  1. mne nechodia žiadne zľavy z DMka do schránky a to ma vážne serie ... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. mne tiež kedysi nechodili, teraz po sto rokoch prišli, ale viem, že niekomu chodia aj častejšie, tak neviem od čoho to závisí :)

      Odstrániť
  2. Super článek! Já moc slevových karet nepoužívám jen do DM a Teta drogerie. A oblečení většinou také nakupuji jen ve slevách, v New Yorkeru se dají sehnat právě ve slevách super kousky :)

    SweetElis

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super článok! :)) Veľmi sa mi páčia tie tipy. Aj ja ich asi začnem využívať viac ako doteraz.
    Domi Lap

    OdpovedaťOdstrániť
  4. pekný článok :) mala by som sa inšpirovať !
    ked chceš ušetrit tak objednavaj kozmetiku z netu , napr na parfums maju ovela lacnejsie vsetko maxfactor kamoška mi to teraz povedala

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvělý článek :-) Díky za tolik tipů :-)

    http://wormake.blogspot.cz/2015/09/chlorella-pura-regeneracni-krem-s-cgf.html

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super článok! Ja osobne chodím - pokiaľ nehorí - nakupovať iba cez zľavy :)

    hellomynameisev.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Slevové kupony se taky snažím využívat :) super tipy
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Toto sa mi veľmi páči. Aj ja kupujem najmä cez zľavy :) Ako sú napr na parfums.sk alebo v Teta drogérií

    www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  9. very interesting post ! beautiful pics !

    www.madamedaria.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tak v tomhle článku jsem se našla :D ..nejradši nakupuju v sekáčích, protože se tam dají sehnat opravdu skvělé kousky za skvělou cenu :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Věrnostních kartiček a kuponků do DM taky využívám :)

    Ili Libertad

    OdpovedaťOdstrániť
  12. pekny clanok a verim, ze vela ludom pomoze. Ja som brigadovala odkedy sa pamatam a presne ako pises, lepsie si zarobit ako sediet doma a vyspavat. Co sa tyka setrenia teraz ked robim, tiez sa presne pozeram co je kde v akcii, vyuzivam kupony a zlavy. Aj ked clovek usetri malo euro k euru a je tu dovolenka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Moc hezký článek, taky se takhle snažím co nejvíc ušetřit. A staré knížky jsou nejlepší, mám je radši, jak nové, které ještě žádné kouzlo nemají :)

    Zvu tě na Podzimní soutěžení

    OdpovedaťOdstrániť
  14. kupóny do dm-ky sú samozrejmosť :D inak ale využívam len zľavy v obchodoch, pretože cez internet neobjednám skoro nič iné, ako knihy

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Znožňujem takéto kuponiky, vždy ich naplno využijem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. What a great blog post my Dear !:) I really like all news from you :)
    Please help me with collaboration and clickHere <3

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Skvelý článok!:)

    Krásny deň!
    XOXO

    http://nikolaknazikova.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  18. secondhandy - najlepší spôsob šetrenia! naozaj ich milujem, odniesla by som si odtiaľ polovicu obchodu, haha
    práve dnes som jeden navštívila a za pár sekúnd som už v ruke držala 5 úžasných svetrov
    v takom HMku by som za nich dala 20€ a tam stáli 1€ <3

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Super článek :) já taky většinou nakupuji jenom ve slevě nebo ve výprodeji :)

    Nikys beauty blog

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Já taky většinou využívám slev a akcí. V podstatě výrobek v plné ceně ani nekupuji. A slevové kupony jsou fajn. Taky jsem se naučila objednávat přes Refundo, kde mi vždy nějaké drobné z nákupu vrátí (pokud tedy objednávám z netu). Velmi pěkný článek. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Super článek. Já slevy a akce využívám pořád, prakticky nekupuji věci v plné ceně. Nejvíc mám ráda kupony do Yves Rocher :)

    Evolution of smooth

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks