piatok 20. novembra 2015

Hereos

Jedným z najlepších spôsobov ako tráviť upršané, chladné jesenné dni je čítanie. Stačí si vybrať knihu, zapáliť pár sviečok, urobiť si granko, natiahnuť si teplé ponožky, nájsť si pohodlné a tiché miestočko niekde v dome a nechať sa unášať príbehom a žiť životy iných ľudí.
Keďže je to v škole ako vždy krušné, momentálne siaham po pre mňa oddychovej sérii od Veronicy Roth - Divergencia, Rezistencia, Experiment, ale o tom na budúce. Dnes vám chcem napísať o Christiane a jej príbehu.
Kniha My deti zo stanice Zoo nie je až tak známa, ale nemala by chýbať na žiadnom to read zozname. Či ste primárne fanúšikom fantasy alebo romantiky, táto kniha na vás určite urobí veľký dojem a po jej prečítaní o nej budete hovoriť každému.

Ja som sa o nej čo to málo dozvedala na hodinách nemčiny a po pár vetách profesorky som vedela, že si ju musím prečítať. Ako to však u mňa býva, dostala som sa k nej až po niekoľkých rokoch. Zhltla som ju však v priebehu dvoch dní. Kniha je totiž životopisom Christiani, ktorý spísali dvaja nemecký novinári po rozhovoroch s ňou a jej blízkymi. Novinársky štýl a samotné rozprávanie je veľmi jednoduché a preto sa naozaj čítala veľmi rýchlo a ľahko. A možno to naopak bolo vďaka pútavému príbehu, ktorý do seba vtiahne naozaj každého čitateľa. Christiana je totižto na začiatku knihy obyčajným dvanásťročným dievčaťom vyrastajúcim v Západnom Berlíne. Pár zlých rozhodnutí a stala sa závislou na drogách.

Christiana mala problémy v rodine, rodičia sa rozišli, nemali na ňu a jej sestru veľa času, veľa pracovali, aby im mohli aspoň niečo dopriať. V sedemdesiatich rokoch na berlínskych sídliskách, ktoré boli len akýmisi králikárňami pre pracujúcu triedu, tiež nebolo veľa možností na zábavu, všetko im zakazovali a odopierali.
Prvýkrát sa stretla s hašišom v dvanástich rokoch v evanjelickom centre, ktoré v tom čase navštevovalo stovky detí a ktoré rodičia chybne považovali za správne a skvelé miesto, kde by ich deti mohli tráviť svoj voľný čas. Od hašišu prešla k rôznym tabletkám až k heroínu, na ktorom sa stala závislou. Kniha sa teda točí okolo drog a zážitkov s nimi, priateľstvách a láskach, vzťahoch s rodinou, prostitúcie, mnohých neúspešných pokusoch o liečbu...

"Teraz vieme, že môžeme prestať. Teraz si môžeme jednu dávku dovoliť."

Kniha sa mi páčila, určite ju odporúčam každému. Niekedy mi však prišlo všetko tak neskutočné až vymyslené. Ako sa deti mohli tak ľahko dostať k drogám? Ako to, že si to rodičia/učitelia nevšimli? A keď, prečo to poriadne neriešili? Zákaz nestačí, treba toho urobiť viac. Ako si Christiana môže pamätať toľko zážitkov, keď bola skoro neustále pod vplyvom drog?
Príbeh Christiany bol aj sfilmovaný a už sama napísala aj ďalšiu knihu.



Poznáte príbeh Christiany? Prečítali by ste si ho? Čo momentálne čítate vy? 

18 komentárov:

  1. že nieje až tak známa,..ale jee :) mám ju už dlho stiahnutu v čítačke, žiaľ vždy ma niečo viac zaujalo,alebo tu bolo povinné školské čítanie..no po tejto recenzii mám o dôvod viac sa k tomu dostať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som si vždy myslela že tá kniha je o ZOO :D
    Ale znie zaujímavo, asi sa k nej zatúlam, keď budem mať čas :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tuto knížku ( Děti ze stanice Zoo) jsem četla snad před dvaceti lety, dcera ji četla před 5 lety a myslím, že tady v ČR, je mezi povinnou četbou. Je to super kniha.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. další z knih kterou si musím přečíst :3 skvělé!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Už dlho si ju chcem prečítať, ale zatiaľ si ku mne nenašla cestu.
    Kaviareň u mačky

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Granko mě pobavilo. Jinak Děti ze stanice Zoo je dost slavná knížka, alespoň pro mě byla tak před deseti lety a víc, kdy jsem dorůstala do puberty a řešila se prevence proti drogám. Super je i Memento od Radka Johna na tuto tematiku. Já bych asi sáhla po těch dalších knížkách, Děti ze stanice Zoo je dost psychicky náročná četba. Otázky, na které se ptáš jsou dobré, je potřeba si představit v jaké době to bylo napsané.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Miluju knížky s podobnou tematikou, kde jsou lidi, kteří můžou žít klidně vedle mě a ani o tom nemusím vědět - po přečtení takové knihy se vždycky trochu více zajímám o problémy ostatních a snažím se pomáhat, i když jenom minimálně :) Cappuccino Lover

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja knizky velmi necitam, jedine kucharske. To ma fakt bavi :D
    A radsej si pustim nejaky dobry film :)
    http://www.theraspberrylipstick.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  9. O této knížce jsem už tolikrát slyšela a myslím, že ji někdo měl i u nás ve třídě jako referát, ještě na základní škole. Sama jsem ji nečetla, ale doufám, že se k ní někdy dostanu :).

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ja čítam veľmi rada práve to je kniha Všetky skvelé miesta :-) Ja som už o tejto knihe tiež počula, ale neviem či by som sa rozhodla ju čítať...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. O knize už jsem slyšela opravdu hodněkrát, většinou samou chválu, já jsem se k ní bohužel zatím nedostala, ale určitě to plánuju :)
    Double Infinity by Ella

    OdpovedaťOdstrániť
  12. My děti ze stanice ZOO je i film, přímo německej. Rozhodně ho doporučuju, sice plno lidí říká, že to samozřejmě není jako knížka, ale mně se líbil i tak (knížku jsem taky četla). A taky doporučuju Memento, to se mi možná líbilo ještě o něco víc :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. O knize jsem slyšela někde ve škole a stejně jako tebe, tak i mě velmi zaujala. Bohužel jsem se k ní ještě nedostala, ale doufám, že to přijde :) Já momentálně čtu Hunger Games a druhý díl Hry o trůny :) -L

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Odpovede
    1. neviem či to je druhý diel, bližšie som si o tom nezisťovala, ale viem, že napísala, sama, nejakú knihu o sebe, toto totižto spísali dvaja nemeckí novinári :)

      Odstrániť
  15. Já myslím, že je to jedna z neznámějších knížek na tohle téma, je to už pár let, co jsem ji četla, ale taky mě dostala :) I filmové zpracování není vůbec špatné. Jinak z téhle tématiky můžu taky doporučit českou knížku Memento, pokud jsi nečetla :) Já mám teď rozečtenou Tanec s draky ze série Píseň ledu a ohně a doufám, že brzy vyjde další díl (samozřejmě nedočkavě taky očekávám novou sérii GoT, jen škoda, že se ubírá úplně jinak než knihy) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som dočítala nedávno a už sa nemôžem dočkať ďalšej časti :) seriály ešte nepozerám, ale čoskoro sa do nich isto pustím :)

      Odstrániť
  16. Čítala som ju pred rokmi a bola asi prvým, čo ma vtiahlo do problematiky závislostí. Nejak ma to potom už nepustilo a ostala som tomu verná doteraz už aj pracovne :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks