nedeľa, 8. novembra 2015

London Guide

Úvody, úvody, ach tie úvody! Nikdy neviem, čo napísať do úvodu. Malo by tam byť niečo o obsahu článku a zároveň niečo, čo zaujme, aby to čitateľ hneď nevzdal a článok nezatvoril. Ale tento článok vlastne nemá byť o tipoch pre blogera, ale o tipoch pre človeka, ktorý sa prvýkrát chystá do Londýna. Ach, chcem tam ísť znovu! Vrátiť sa do toho mesta plného života. (Minulý týždeň som potajomky sledovala cenu leteniek, a len školské povinnosti ma tu držia, sakra!) 


Cestovanie
Najviac zájazdov u nás je spojených s pekelne dlhou a nepohodlnou cestou autobusom, pretože je to lacnejšie, ale nájdete aj letecké zájazdy. Ja som skôr pre cestovanie na vlastnú päsť. Letenky stáli 70€. Leteli sme z Bratislavy na letisko Stansted so spoločnosťou Ryanair. Z prvého pohľadu na lietadlo máte síce pocit, že do cieľa nemá šancu doletieť, ale letenky vás niekedy u tejto spoločnosti vôbec nestoja draho. Veď už v práve spomínaný minulý týždeň, som našla letenku do Barcelony za desinu. To chceš!

Ubytovanie
S tým vám veľmi neporadím, keďže sme bývali u príbuzných, ale vy máte tiež mnoho možností. Najlacnejšie sú ubytovne, ktorých nevýhodou sú veľké izby s niekedy aj 12timi spolubývajúcimi. Ďalšou možnosťou je Coachsurfing - portál, kde nájdete bezplatné ubytovanie a ešte aj nových priateľov, ktorý vám prepožičajú svoj gauč. Je to trochu risk, no ja by som to najradšej vyskúšala už nasledujúce leto. Treba pozerať hodnotenia užívateľov a komunikovať s nimi už dlhší čas predtým.
Druhou dôležitou vecou hneď vedľa ceny je poloha vášho ubytovacieho zariadenia. Jasné, nájdete si krásny, lacnejší hotel, ale je vám to prd platné, ak sa nachádza milión kilometrov od centra a vy aj tak ušetrené peniaze na ubytovaní miniete za dopravu a navyše vám hodinu potrvá, kým sa do centra dostanete. Musíte si vždy zvážiť všetky pre a proti.

Preprava
My sme bývali 30 km od centra, vlakom to trvalo asi 40 minút. Každé ráno sme si kúpili celodenný lístok a ten platil aj v metre aj v autobusoch a stál 20 libier, čo je celkom dosť. Ak cestuje spolu 3 a viac ľudí celodenný lístok stojí len 13 libier. Celodenný lístok vám teda treba, len ak nebývate v centre a potrebujete lístok do centra + pohybovať sa v centre.
Ak si nájdete ubytovanie v centre výhodná je Oyster karta, ktorá je zadarmo a každý deň vám ju stačí nabiť na dve cesty metrom (okolo 7 libier), ďalšie cesty už máte zadarmo. (Takto som to pochopila ja, pre istotu si to ešte overte.)
Z cestovania po meste nemajte vôbec strach! Stačí vám malá mapka metra/trás autobusov a ste za vodou. Ja som sa tam naučila orientovať v priebehu prvého dňa. Nie je to vôbec také zložité ako sa na prvý pohľad zdá. Všetko je zrozumiteľne označené a všetko hlásia. Ak sa chystáte k nejakej pamiatke, stačí ak si na internete nájdete na akej stanici metra máte vystúpiť a tam už je opäť všetko označené - tam a tam sa ide k tej a tej pamätihodnosti. Navyše sú aj všade po uliciach mapy s označenými zaujímavosťami a taktiež zástavky a stanice metra máte na každom rohu.


Čo navštíviť? 
Keďže som bola v Londýne prvýkrát chcela som vidieť tie najznámejšie miesta a tak si ich všetky môžete prezrieť v článkoch k jednotlivým dňom, prvý deň v Londýne, druhý deňtretí štvrtý deň a posledné dni.  Na budúce však určite nevynechám Nothing Hill a jeho povestný Portobello Market!
Tiež musíte rátať s tým, že v piatok a cez víkend sú najznámejšie miesta najvyťaženejšie, čo znamená, že si nespravíte svojku (pre neznalých rovná sa selfie) s Big Benom bez toho, aby ste tam nemali ďalších piatich turistov.




Kde jesť? 
Ja som bola taká nadšená z toho mesta, ubehaná, pretože som chcela všetko stihnúť, že som na jedlo ani veľmi nemyslela. Ráno som si spravila čaj a chlebík, okolo obeda som si dala nejakú raw tyčinku a potom ma napadlo sa znovu najesť až niekedy o štvrtej, kedy sme väčšinou zablúdili do Prétu alebo nejakej kaviarne, kde to vždy skončilo pri bagete, wrape alebo brownie koláčiku. Takže som tam celkovo za stravu minula asi 10 libier denne. Tieto fastfoody a kaviarne nájdete skoro všade, niekedy hneď viacero na jednej ulici. Pouličné fastfoody ako napríklad čína v Camden Towne mi prišli veľmi drahé. Alebo kebab za 7 libier? Nie, ďakujem. Za to mám u nás výbornú morku na víne so zeleninou a perfektnými zemiakmi a liter homemade limonády k tomu.

Nákupy
Oxford Street a Soho je peklo a to sme sa tam naschvál vydali v štvrtok. Veď hádam tam vtedy nebude toľko ľudí. Bolo! A čím pokročilejšia denná hodina, tým väčšie peklo. Áno, nakúpila som si tam veľa vecí, ale neviem či to za to stálo. Bordel. Všade! Nechápem ľudí, ktorým niečo, možno aj nechtiac spadne z vešiaka a oni to nechajú tak. Ľutujem pracovníkov tých obchodov. (Stala sa nám taká vec. Sestra stratila šáľ a tak sa vrátila tam, kde si myslela, že si skúšala bundy a kde ho mohla nechať. Keďže bolo na tom mieste na zemi milión vecí tak sa pozrela aj pod ne, no nechala ich ležať na zemi, keďže ich tam bolo vážne milión a vešiaky nikde. Zrazu ma zastavil predavač a už som si myslela, že mi pekne vynadá, že sme to nechali na zemi, no on sa spýtal, či je všetko v poriadku. Jediná svetlá minúta z celého dňa na Oxford Street :D. Bol vážne milý, ale šál sme už nenašli.)
V sobotu sme sa vydali ešte na nákupy do obchodného centra neďaleko miesta, kde sme bývali a tam už to bolo lepšie, ale v Primarku opäť bordel a tiež neskutočné množstvo ľudí po celom obchoďáku. Asi nemajú iné záľuby, len nakupovanie.
Čo sa týka kozmetiky v meste bolo všetko akési povybarené a nebolo tam skoro nič a tak sa mi osvedčili drogérie v spomínanom obchodnom centre, kde toho bolo oveľa viac na vyberanie.
Suveníry určite nenakupujte pri najznámejších pamiatkach, ale skôr v zapadnutejších uliciach, kde majú to isté, len trikrát lacnejšie. Taktiež si ich nenechávajte na poslednú chvíľu na letisko, kde sú tiež pekne predražené. A vraj DutyFree. Suveníry alebo originálne darčeky pre blízkych tiež hľadajte napríklad v PoundLande.

Počasie
Nám celkom vyšlo. Prvý deň sme zažili typické anglické počasie. Londýn nás privítal zamračený a následne aj upršaný, ale dalo sa to vydržať. Ďalšie dni to bolo také všelijaké, ale našťastie, najčastejšie bola krásna modrá obloha a slnečno. Asi sa nado mnou zľutovali, pretože už v utorok som stihla stratiť dáždnik.

To je asi všetko, čo ma k Londýnu napadlo a som rada, že som si mohla takto zaspomínať. Dúfam, že tieto malé tipy aspoň niekomu pomôžu. A vám ostatným želám krásnu nedeľu. U nás sa práve ukazuje slniečko. 

16 komentárov:

  1. Opäť chcem ísť do Londýna a mať na to vyhradené aspoň 1000£ :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já nakupování miluju a v Londýně by to bylo pokochání - jen na to mít ještě aspon 500 liber :D
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  3. presne tak, baby! aspoň 1000 libier a môžeme ísť :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vynikající článek! V lednu taky poletím do Londýna a tak děkuji za tipy! :)
    LoLa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já byla v Londýně asi 4x a typicky jsme obešli všechny památky...muzea a Oxford street pro Primark (kde jsem se ztratila, ale to je vedlejší :D) A myslím, že na OX. street je vždy hodně lidí :DD
    http://chaoticandglamour.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Moc děkuju za tento článek! Příští neděli jedu taky do Londýna. Sice se školou takže nebudu mít tolik volného času ale i tak děkuju za tvoje typy a zkušenosti:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Skvělý post, moc děkuju za tipy ;) Byla jsem v Londýně loni a byl to spíš výlet po památkách. Musím zajet znova ;)

    http://www.obycejny-blog.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Portobello a Notting Hill by som tiež aj ja rada navštívila :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Do Londýna bych se hrozně moc chtěla podívat, bohužel mi to zatím nevyšlo :(
    Double Infinity

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Skvelý príspevok ! Londýn je na mojom wishliste, dúfam, že ho aspoň raz navštívim! :)

    accessoriesforbeauty.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jé no páni, máš to zase tak skvěle napsané a opět doplněné krásnými fotkami :) Portobello market bych také moc ráda navštívila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. dlhe roky bol pre mna Londyn najkrajsim mestom, ake som kedy videla. Toto leto ho nahradila Barcelona ale isla by som ta hned :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Miluji Londýn!! Byla jsem tam naposledy v loni v listopadu a moc se mi stýská, hned bych jela zpátky. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks