utorok 9. februára 2016

Veronica Roth

Dnes recenzia z trošku iného súdku. Knižná! Možno ste si už stihli všimnúť, že veľmi rada čítam a som taký malý knihomol, no recenzie na knižky mi nikdy veľmi nešli. Teda ak mi vôbec nejaké idú. Ale keďže sa bez skúšania a praxe nik v ničom nezlepší, pripravila som si pre vás recenziu trilógie od Veronicy Roth - Divergencia, Rezistencia, Experiment. Táto recenzia bude akýmsi načrtnutím dejovej línie a mojim stručným zhodnotením. 


O tejto sérií som sa dozvedela, keď u nás okolo nej vznikol ošiaľ kvôli prvému filmu, ktorý sa k nám vtedy dostal do kín. A ja ako zaritý odporca filmov na základe knižnej predlohy, som filmu dlho odolávala.
zdroj
Až raz v jednu nudnú nedeľu ho dávali v telke! A aj napriek môjmu odporu k reklamám, keď si všetko radšej nechám nahrať a potom pozerám som sa na to dala aj s reklamami. Ach ja hľúpa! Potom ma vôbec nebavilo čítať prvý diel. 
Postapokalyptický svet rozdelený do 5 frakcií a šestnásťročná Beatrice si musí vybrať medzi životom plným odopierania alebo niečím novým, čo vôbec nepozná, ale neskutočne ju láka. Pomôcť pri výbere by jej mal test, ktorý však prinesie nejednoznačné výsledky. Ako sa rozhodne? To asi každému došlo. Nevybrala si frakciu, v ktorej vyrastala, vzdala sa svojej rodiny a odchádza prežívať niečo nové a vôbec nie jednoduché.

Mám pocit, ako keby mi niekto vdýchol do pľúc čerstvý vzduch. 
Nepatrím do Sebazaprenia. Nepatrím do Neohrozenosti.  
Som divergentná. 
Nikto ma nemôže ovládať.

Kniha však nie je len o Trisinom boji za prijatie do novej frakcie, ale je v tom aj niečo viac. Jedna frakcia sa pokúša zničiť inú na rozkaz tretej, popritom sa Tris zamiluje do svojho trénera z novej frakcie... 
Ako vravím, prvý diel ma nebavil, hlavne vďaka tomu, že som vedela ako to skončí, ale aj celý ten ich vzťah bol akýsi naivný a nudný. Ale keďže neznášam nedočítané, vrhla som sa na druhý diel, ktorý ma bavil a neskutočne. Bolo to akčné a dobrodružné, dozvedeli sme sa veľa nového a zaujímavého aj o postavách, ktoré sa predtým nezdali také dôležité. Vzťah Tris a Tobiasa sa rozvinul a už nebolo všetko také ružové.
V meste nastal chaos a rozdelil sa na niekoľko väčších či menších táborov, z ktorých jeden nakoniec zvíťazil. Napriek tomu však jeho obyvatelia stále nevedeli všetko. Čo sa nachádza mimo hraníc mesta a čo tá záhadná žena z videa, ktoré Tris v závere druhej časti odhalila pre všetkých obyvateľov?

Iného človeka nikdy dokonale nespoznám, ale môžem sa rozhodnúť, že mu budem dôverovať.

To všetko sa dozvedia v tretej časti, v Experimente. Všetko čo doteraz poznali a vedeli sa im doslova rozpadne pred očami. Ich problémy, životy, mesto, svet sa zdajú zrazu neskutočne maličké a stratia všetko čomu doteraz verili. Ale tiež sa zdá, že ľudia z miesta, ktoré sa stalo ich útočiskom, tiež nie sú úplne čestní a nekonajú správne.
Aj napriek mnohému novému a nečakanému v deji, ma tretí diel opäť nebavil a sklamal na plnej čiare. Záver bol dosť urýchlený a ich rozhodnutie sa mi vôbec nezdalo správne a už vôbec nie vhodné na vyriešenie danej situácie. Vlastne, podľa môjho názoru, ich riešenie vôbec nič nevyriešilo.

Čo poviete vy? Čítali ste? Videli ste? Ak nie, zaujala vás táto trilógia? 

Už len do soboty na facebooku prebieha giveaway o crazy paletku od Make Up Revolution! 

10 komentárov:

  1. Nice post dear! :)

    I'm following you on GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    OdpovedaťOdstrániť
  2. četla jsem první díl a hodně mě nadchnul, ale další už si mě nezískaly :/
    www.plesatazpevacka.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Divergenci jsem zatím viděla jen jako film, ani jsem nevěděla, že existují knížky. Vypadají moc dobře, musí být super! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Na Rezistencii a Divergencii som bola v kine a sú top ! Nevedela som, že existujú knižky, ale u mňa to býva tak, že keď už vidím film knihu už nečítam :/

    accessoriesforbeauty.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pěkná recenze! :-) Musím se na ně podívat! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No, jak to tak čtu, tak to bude nejspíš i lehce scifi, což já osobně moc nemusím :D někdy mě sice nějaká knížka nebo film zlákají, ale už jen výjimečně :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já to četla v té době, když se kolem toho strhl hrozný boom. První díl se mi líbil, druhý byl pro mě slabší a třetí už byl propadák. Navíc mi Trish přišla jak strašná husa:D

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Čítala som tri diely na ten štvrtý som si zatiaľ nenašla čas. Neskutočne sa teším na premiéru tretej časti- Experiment. :)
    http://www.tobecreativehasnolimits.blogspot.sk/
    Pozývam ťa na moju Valentínsku giveaway! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tak ako sú knihy skvelo napísané, o to viac ma mrzia filmy, teraz čo som videla najnovší trailer na Experiment, tak je to hrôza a des:(

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks