utorok, 5. júla 2016

Books review

Čítanie milujem. Milujem ponoriť sa do príbehu iných, aspoň na chvíľu sa preniesť niekam inam a zabudnúť na celý svet a bežné trable. Písanie recenzií je však už niečo horšie a na stránke goodreads vždy len pridám hodnotenie a profil knihy, ktorú som práve dočítala, zatváram. Povedala som si však, že sa trošku posnažím a prinesiem vám raz za čas aj knižnú recenziu. Snáď vás to bude baviť! Dnes začnem s bestsellerom Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol.
IMG_1915
Ako už názov hovorí, ide o príbeh storočného starčeka, ktorý sa v deň svojich stých narodenín rozhodol, že oslavu a ďalšie nadchádzajúce nudné dni v starobinci radšej strávi inak a vylezie von oknom, aby ho nenačapala sestra Alice. Od starobincu bezcieľne prejde cez park až sa dostane na autobusovú stanicu, kde jednému pofidérnemu mladíkovi ukradne kufor a nasadne na najbližší autobus. A tu v papučiach a s cudzím kufrom sa začína jeho dobrodružstvo.
Ani z ďaleka však nejde o prvé dobrodružstvo, ktoré za svoj storočný život zažil. Allan Karlsson bol totižto beťárom už od malička a vyviedol nejedno šialenstvo. O celom jeho živote sa dozvedáme vďaka retrospektívnemu rozprávaniu, ktoré však vôbec nebolo nejak mätúce ako sa často stáva. Kniha teda rozpráva o súčasnosti a najnovšom výstrelku starčeka a zároveň reprodukuje celý jeho doterajší život, ktorý vôbec nebol nudný ako by sa zo začiatku mohlo zdať.
Ako píšem retrospektíva vôbec nemätie, kniha je vtipná, plná energie, rýchlo a ľahko sa číta. Niekedy ma však nudili spomienky Allana, ale vidím to skôr ako moje nedostatočné vzdelanie z najnovších svetových dejín. Napriek tomu knižku určite odporúčam a ja už sa teším, kedy si od Jonasa Jonassona prečítam ďalšiu, napríklad Analfabetka, ktorá vedela počítať alebo Zabijak Anders a jeho priatelia.

Druhou knižkou z dnešného článku je Jessie a Morgiana od Alexandra Grina. K tejto knižke som sa dostala náhodou doma, keď som hľadala niečo krátke a ľahké do vlaku. Ruská literatúra mi vždy prišla veľmi ťažká. Nemyslím ani tak ťažká na čítanie, ale skôr taká ťažkopádna, neohybná, neprispôsobyvá. Nikdy vo mne po pár stranách nevyvolala taký záujem ako pri iných dielach. Nenaštartovala moju fantáziu, tak aby som si do najmenších detailov nezačala predstavovať výzor postáv, ich pohyby, mimiku, správanie. Nepodnietila moje sklony k domýšľaniu a neskoršiemu meneniu záverov. Táto knižka však bola iná. 
Jessie a Morgiana je príbeh dvoch sestier. V ich rozdielnosti pramení neskutočná nenávisť zo strany staršej Morgiany. Jessie je veľmi krásna, jemná, dievčenská, vždy pozitívne naladená a snívajúca. Morgiana je škaredá, zatrpknutá a nepríjemná. Morgiana nenávidí Jessie a ostatných až tak, že vraždí.
Ako to všetko dopadne, vám nebudem prezrádzať. Knižka bola jednoducho, ale zaujimavo písaná, nechýbalo napätie a tak som ju prečítala v priebehu dvoch dní.

Poznáte? Čítali ste? Tiež si predstavujete/upravujete/meníte záver? 

22 komentárov:

  1. Starčeka som čítala minulé leto a veľmi som sa pri ňom bavila :)

    Na mojom blogu práve prebieha letná Giveaway, budem veľmi rada, ak sa zapojíš! :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Starčeka mám uloženého v čítačke, ešte som sa k nemu nedostala :D no tuším by som mala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Starčeka čítala moja spolužiačka a veľmi si ho pochvaľovala, tak možno po ňom siahnem aj ja :)
    A čo sa týka ruskej literatúry... ja mám rada všetko ruské, hehe :D cez leto by som chcela prečítať Annu Kareninu v origináli, tak uvidíme. A veľmi ma bavili ruské knihy od vydavateľstva Čajka. Sú to už staršie kúsky, ale zaujímavé čítanie :)
    World of Nicol

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež sa chystám na Kareninu, ale bude mi stačiť v slovenčine :)) Pozriem aj na tie knižky, vďaka za tipy, aj keď môj to read list je obrovský :D.

      Odstrániť
  4. Knižky jsem nečetla, ale čtení miluju. Momentálně mám rozečteno Dívka ve vlaku :)
    Oligodermie | Vitamínový peeling

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Stoletého staříka jsem četla a horko těžko jsem se přemlouvala k tomu, abych ji skutečně dočetla. Myslím, že samotný nápad je skvělý, ale vůbec mi neseděl styl psaní a už fakt nikdy víc. Od tohoto autora jsem četla už i Analfabetku a její čtení bylo pro mě stejným "utrpením", asi holt nejsem vhodnou čtenářkou pro tohoto autora ;) Každopádně jsem ráda, že tobě se knížka líbila :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, nie vždy sadne všetko všetkým, každý má ten iný svoj štýl, ktorý sa mu páči :). Ale je super, že si prečítala od neho až dve a vieš fakt, že ti tento autor nesedí. Lepšie ako by ti nemala sadnúť jedna knižka, ktorá by práve od autora bola nevydarená a tak by si prišla náhodou o ostatné. :) Teda aspoň ja sa snažím vždy prečítať aspoň dve aj keď sa mi ani prvá až tak nepáčila :)).

      Odstrániť
  6. s tou ruskou literaturou s tebou souhlasím! ta první story se zdá být zajímavá, díky za tip! BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som videla film, ale knižku by som si asi nechcela prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak nie je to pre každého, ale na film sa ešte musím pozrieť :)

      Odstrániť
  8. Starček je naozaj skvelé čítanie, hlavne cez leto, taká milá oddychovka :) a mne sa, naopak, celkom páčili starčekove spomienky, príbehu to dodalo na nevšednosti ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako nehovorím, že sa mi to nepáčilo. Práve naopak, páčilo, ale niekedy som sa strácala, lebo mi tie dejiny až tak nešli :D

      Odstrániť
  9. Jo, ten pocit, když se do knihy můžeš začíst a prožívat vše společně s postavami v knize, je k nezaplacení! :)
    Recenze jsou moc hezké, ani jednu knihu jsem nečetla, ale ten Starčok (hah, vtipné psát slovensky :D) zní vcelku zajímavě. :)
    DENYII

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Toho Starčeka by som si niekedy rada prečítala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Stoletého staříka jsem kdysi četla a je to skvělé! Už je to pár let, asi si ho přečtu znovu a třeba se budu smát o něco víc :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. tak tá ruská vyzerá zaujímavo :) ja sa už veľmi dlho chystám na ruskú literatúru ale presne ako hovoríš, odrádza ma tá ťažkopádnosť. ale raz sa do toho určite pustím a storočného starčeka mám na čítacom wishliste :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Stařík mi už dlouho leží na poličce a nemůžu se k němu dostat. Tys mě ovšem svým pěkným článkem tak nakopla, že si ho snad vážně konečně přečtu! Díky! :)
    A ta vaše obálka se mi moc líbí! Mnohem víc, než ta česká. :)
    Ta ruská kniha mě taky docela zaujala. Od ruských autorů jsem zatím četla Annu Kareninu od Tolstého a Pikovou dámu od Puškina ( a taky kousek Oněgina, ale jenom kousek) a obojí se mi moc líbilo, tak třeba by mi tohle taky padlo do noty. :)
    Díky za taková pěkná doporučení!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Knížku jsem četl, a moc se mi líbila :) Bylo to jedna z mých prvních knih, než jsem se stal knihomolem :)
    M.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks