sobota 19. novembra 2016

Jesenné čítanie

Krásnu sobotu prajem! Že je upršaná? Najlepší čas na deku, horúcu čokoládu a dobrú knihu! Ja vám dnes napíšem o troch, ktoré som čítala v poslednej dobe. Ak chcete vedieť ako sa mi páčili a či je to niečo pre vás, čítajte ďalej.
books_knihy
Najdávnejšie som čítala Carrie od Stephena Kinga, od ktorého som kedysi už čítala Podpaľačku. Carrie je dievča, ktoré žije len s matkou, ktorá je až chorobne posadnutá svojim náboženstvom. Samotná Carrie je outsiderkou so zvláštnymi schopnosťami, ktoré sa v nej rozvíjajú aj vďaka utláčaniu zo strany matky či okolia.
Príbeh Carrie autor rozpovedal aj prostredníctvom správ či výpovedí rôznych svedkov udalostí, ktoré sa stali po tom, čo Carrie už ďalej nezniesla šikanu a ponižovanie zo strany matky a zákerných spolužiakov. Vďaka tomu už hneď od začiatku viete, čo sa asi na konci stane a ako to celé dopadne. A to sa mi na tom páčilo najmenej. Po pár stranách som jednoducho vedela, ako celá knižka skončí a preto sa mi práve Podpaľačka páčila oveľa viac. Štýl písania bol však jednoduchší a knihu som mala zmáknutú za dva dni. 

Román Odviate Vetrom od Margaret Mitchellovej som si kúpila už pred pár rokmi, no dostala som sa k nemu až teraz. Hlavnou postavou je Scarlett O'Hara, ktorá musí za každú cenu dostať všetko, čo chce. Tým všetkým je pre ňu Ashley Wilkes, ktorý sa však ožení s inou. Vrtošivá Scarlett sa na truc vydá za brata svojej nepriateľky. Príbeh sa odohráva na pozadí vojny Sever proti Juhu a udalostiach, ktoré sa odohrávajú po tejto vojne. Autorka sa snažila priblížiť osudy a život južanov po prehre. 
Kniha je písaná veľmi dobre, ľahko sa číta, aj keď som sa niekedy strácala v opisoch vojny či určitých udalostí. Napriek tomu sa mi veľmi, veľmi páčila, videli ste ju už v obľúbencoch a ako som napísala aj tam, dostala sa dokonca k mojim najobľúbenjším vôbec.

Nočný rozhovor od Ladislava Mňačka som našla v domácej knižnici a bola som celkom zvedavá. V maturitnom ročníku sme od tohto autora museli prečítať dielo Ako chutí moc a to bolo niečo strašné. Vôbec ma to nebavilo, bolo to pre mňa nudné, nezáživné a ťažké čítanie. Nočný rozhovor bol však niečo iné. 
Táto novela začala príchodom cudzinca do mesta, v ktorom žil počas druhej svetovej vojny. Stretáva sa s mladou recepčnou, ktorá má vlastné trápenia. Počas jednoho večera jej vyrozpráva svoje spomienky na dobrého priateľa a nemeckú priateľku. 
Kniha sa ľahko čítala, bavila ma oveľa viac ako už spomínaná Ako chutí moc, ale myslím, že stále mám nejaké rezervy a nemohla som pochopiť všetko, čo chcel autor povedať. Aj tak sa mi knižka páčila a možno si ju niekedy prečítam znovu. 
books_knihy
books_knihy
books_knihy
A čo ste v poslednej dobe čítali vy? 

10 komentárov:

  1. Já čtu právě knížku Smršť od Johana Theorin :) a vynikající kniha :)
    Miska blog

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Carrie som čítala aj videla, skvelá vec :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som ešte nevidela, takže musím pozrieť :). Ktorú verziu si videla?

      Odstrániť
  3. pekný výber ;) od Kinga si už hrozne dlho chcem niečo prečítať :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vďaka! Carrie bola jeho prvá, takže s ňou by si mohla aj začať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ešte som ani jednu nečítala ale knižky vyzerajú zaujímavo ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pravdepodobne si niektorú z nich zaobstarám, najviac ma zaujala Carrie :) Mimlovee

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja mám toho dosť na povinné čítanie, takže mám čo robiť, aby som to zvládala :( Ale momentálne čítam z vlastnej iniciatívy knihu Nulté číslo a chystám sa aj na novú knihu od Paula Coelha.
    World of Nicol

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ááá, z Carrie mám doteď hrozný noční můry. Hlavně jsem se občas fakt cítila příšerně nemohoucně, strašně jsem jí chtěla pomoct (třeba ta její matka, panebože!) a nemohla jsem :D!
    A na Gone with the Wind se chci už strašně dlouho kouknout, je to největší klasika americké kinematografie, o knížce toho moc nevím, ale pravděpodobně se zas tak lišit nebude :D.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks