pondelok, 12. decembra 2016

Vianočné pálenie | Yankee Candle a iné

Ahoj! Ako som už viackrát písala, dnes vám prinášam článok o vianočných vôňach Yankee Candle. Samozrejme som ich ani zďaleka nevyskúšala všetky, ale aspoň o pár z nich vám napísať môžem. Plus k tomu pripojím jeden vosk značky WoodWick, ktorú som spoznala vďaka sviečkovým bazárom na facebooku a tiež nejaké zvyšky voskov, ktoré som tam stihla ukoristiť. 
yankee_candle_waxmelt
Snowflake Cookie má predstavovať vianočné medovníčky nazdobené sladkou ružovou polevou. Ja jedálenské vône milujem najviac, ale táto mi teda nevonia vôbec. Už za studena mi voňala veľmi umelo, vôbec nie ako nejaké dobré medovníčky. Ani po roztopení to však nebolo inak a ja vlastne túto vônu ani neviem popísať. Tak som sa na túto vônu tešila, veľa ľudom vyhovuje, ale mňa vážne sklamala. Vosk je stredne intenzívny, polovica vydržala dobre voňať aj pri tretej čajovke.
Ako druhú vianočnú vôňu som vyskúšala Christmas Rose, ktorá je už žiaľ nedostupná. Oficiálny popis hovorí o autentickej vôni jemných ružových lístkov s náznakom borovice. Za studena mi veľmi pripomína také tie klasické želatínové salonky a po rozohriatí taktiež. Mne sa vôňa páčila, ale napríklad mojej sestre voňala ako zatuchnutý.. vlastne ani nechcite vedieť čo. Ide o veľmi intenzívnu vôňu, ktorá vydržala v polovici vosku aj 6 zapálení, stále veľmi intenzívna.
Bundle Up je podľa výrobcu čistá, zimná vôňa, ktorá zahreje v mrazivé dni. Dotyk citrusov pridáva ostrosť, ktorá je zjemnená vôňou práškového snehu a vôňou teplého zimného oblečenia. Mne teda zimu veľmi nepripomína, ale citrusy tam naozaj cítim. Nie je to zlá vôňa, ale znovu by som si ju už nekúpila. Intenzita je stredná, voňať vydržala v polovici vosku 4 zapálenia.
A teraz k mojej obľúbenej Berry Trifle. Kvetnatý oficiálny popis: vôňa čerstvých plodov, tak pikantných a ostrých, zasadených na obláčiku z mäkkého vanilkového krému. Jednoducho ďalšia jedálenská mňamka. Za studena cítite ovocie a naozaj niečo, čo ho zjemňuje. Po roztopení je to to isté, ale veľmi veľmi intenzívne, pre niekoho možno až bolehlav a vôňa sa v miestnosti dlho držala aj dávno po zhasnutí čajovky. Polovica vosku bola naozaj intenzívna aj pri 4 či 5 pálení.
Cosy by the Fire je vôňa najvhodnejšia do jesenných či mrazivých dní. Ide o horúcu zmes zázvoru, klinčekov a pomaranča v kombinácii s drevitými tónmi. Už za studena bola vôňa veľmi silná a korenistá. Vôňu bolo cítiť cez viac miestností, pri dlhšom pálení by mohla niekoho až začať bolieť hlava. Vôňa je to naozaj veľmi intenzívna, taktiež vydržala 5 čajoviek a pri prvých páleniach bola cítiť aj dávno po zhasnutí čajovej sviečky.
woodwick_melt
A nakoniec z iného súdku, teda od inej značky. WoodWick som objavila v jednom kvetinárstve a hneď som musela niečo skúsiť. Samozrejme to vyhrala ďalšia jedálenská vôňa a ako inak, vianočná, perníčková Jolly Gingerbread. Tieto vosky sú len o niečo málo väčšie ako Yankee a o trošku drahšie. Výhodu však vidím v oveľa lepšom obale. Vosky WoodWick sú tiež ako keby krémovejšie, ľahšie sa lámu a skoro vôbec sa nemrvia. Vôňa naozaj pripomína medovníčky či perníčky, ale nie je to nič extra úžasné a cítim tam aj niečo umelé. Intenzita bola však skvelá (brat prišiel domov a myslel si, že už pečiem medovníčky) len pri prvom pálení. Pri tretej čajovke som už vôňu vôbec necítila. Určite od tejto značky vyskúšam aj iné vône, ale zatiaľ ma intenzita veľmi nenadchla.

Aké vianočné či zimné vône ste vyskúšali vy? Poznáte aj WoodWick?

15 komentárov:

  1. Woodwick nepoznám, ale vyzerajú zaujímavo... nevieš či ide o sójový alebo včelí vosk?


    Zvláštne dievča
    Čítanie je sexy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teraz som to hľadala a z väčšej časti by malo ísť o sójový vosk, ale pozriem to ešte doma na krabičke :).

      Odstrániť
  2. Miluji vosky YC :) z těchto tvých vosků mi tyhle právě moc nevoní.
    Miska blog

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja milujem z týchto hlavne Berry Trifle :)

      Odstrániť
  3. Berry Trifle musí byť dokonalá, ten popis je na zjedenie! :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Woodwick nepoznám, ale já ještě ani Yankee candle neměla, což jsem teď přes jejich výprodeje změnila a objednala si 5 vosků a 1 votivku, ale v úplně jiných vůních, než máš ty. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zatuchnuty **** je aj tak najlepší :D a ta berry trifle musí vonat najkrajšie :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ani jednu neznám,jsem ještě nepoznamenana těmito svíčkami. Nejvíce mě zaujala snowflake cookies. To musí být božská vůně.
    Somethingbykate

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Yankee Candle vosky jsou naprostá bomba! Já si nedokážu snad ani představit Vánoce bez pálení vosků a svíček.

    Simply Janet

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Svíček není nikdy dost :) I když teď máme celý dům provoněný díky neustálému pečení vánočního cukroví :D

    Soutěž o Regenerační set Granátové jablko Weleda

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tato recenze mě celkem překvapila, že by i Yankee Candle někdy šlápli vedle :D?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. YC je boží, ale děsně drahé. Village candle voní skoro stejně, vypadá skoro stejně a jsou levnější. Každopádně miluju obojí a díky za tipy! ^^

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks