streda, 28. decembra 2016

Zímné čítanie

Najlepší vianočný darček? Kniha! Aj pre človeka, ktorý často nečíta sa dá v kníhkupectve niečo nájsť. A ak chcete obdarovať knihomoľa, je to easy. Napríklad mne by sa páčila akákoľvek literatúra. Bohužiaľ som tentokrát žiadnu knihu nedostala. Napriek tomu bude dnešný článok o troch knižkách, ktoré som prečítala v poslednej dobe. Dve klasiky a jeden letný bestseller. Poďme na to!  
knihy_books_verne
Asi najdávnejšie som prečítala sci-fi klasika Verneho a jeho román Tajomstvo neviditeľna. Začína sa cestou inžiniera Henriho do Dolného Uhorska za svojim bratom, ktorý sa chce oženiť s Myrou. Všetko však skomplikuje Wilhelm, ktorý sa taktiež uchádzal o ruku Myry. Jej otec ho však odmietol a on sa chce pomstiť. Využíva pritom zvláštny vynález svojho otca.
Bol to môj prvý román tohto autora, bolo to zaujímavé a ľahučko sa to čítalo, ale poviem vám čakala som viac. Už na začiatku som vedela asi ako to skončí, nebolo tam skoro nič prekvapivé či napínavé, no napriek tomu sa vždy našlo niečo zaujímavé. Preto sa mi knižka páčila a určite to nie je moja posledná kniha od Verneho.

Keď maturovala moja staršia sestra, román Chrám Matky božej v Paríži od Victora Huga patril ešte k povinnej literatúre. Mňa to minulo, ale zvedavosť mi nedala. Asi každý z nás pozná príbeh hrbáča Qusamida a krásnej cigánky Esmeraldy. To však nie sú jediné hlavné postavy a Esmeralda má viacerých nápadníkov, pričom každý ju ľúbi inak. Aká je však kniha ako taká?
Ťažká na čítanie! Ale iba v niktorých častiach. Čo sa týka deja a plynutia príbehu, bolo to dynamické a zaujímavé, avšak kazili to pasáže o parížskej architektúre. Raz či dvakrát som dokonca preskočila celé kapitoly, kde sa neodohrávalo nič z deja. Iba nekonečné opisy ulíc a budov. Pri čítaní nikdy nič nepreskakujem, ale pri tomto románe mi to nedalo a svoju zásadu som porušila. Áno, viem, že autor chcel poukázať na úplne iné veci, ale ja vždy hľadím len na dianie okolo postáv :D.

Predtým ako som ťa poznala snáď tiež nemusím ani predstavovať. Lou stratila prácu a zúfalo si hľadá novú. Nakoniec sa zamestná ako spoločníčka pre ochrnutého Willa, ktorý je k nej najskôr odmeraný, ale postupne si k sebe nájdu cestu. Lou sa však dozvie, že Will chce o niekoľko mesiacov odísť do centra, kde skončia jeho trápenie. Presvedčí ho, aby tak neurobil?
To vám však neprezradím! Kniha sa veľmi ľahučko čítala, ale opäť čakala som viac. Všetci v recenziách písali o tom, že je to iné, nie je to ten klasický klišé príbeh o láske, ale pre mňa bohužiaľ bol. Musím však uznať, vďaka tomu, že Will bol ochrnutý a my sme si vedeli lepšie predstaviť, čo všetko to obnáša, to bolo o niečo zaujímavejšie. Už som stihla prečítať aj dvojku a už sa teším ako vám o nej napíšem.

Čo ste za posledných pár dní prečítali vy? Dostali ste nejakú knihu i na Vianoce?

12 komentárov:

  1. Predtým ako som ťa poznala číta moja dobrá kamarátka a veľmi si pochvaľuje, no ja si nie som istá, či by sa mi to páčilo, keďže podobné romantické príbehy zrovna neobľubujem. Na Chrám Matky božej si ale brúsim zuby už dlhšiu dobu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja nemám rada príliš romantické príbehy, ale povedala som si, že je to romantický bestseller tak to skúsim! Neľutujem, ale nebolo to nič extra :D .

      Odstrániť
  2. Ja žiaľ nečítam, aj keď by som veľmi rada, no nejako na čítanie stále nemám poriadne čas, ale už sa to čoskoro chystám napraviť! Predtým ako som ťa poznala som videla a za mňa je to jeden nádherný film :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to je zaujímavé, že vy ste chrám matky božej nemali ako povinnú literatúru, pretože my áno. opisy paríža boli celkom smrť, ale postavy sa mi páčili, čiže sa celkom zhodujem s tvojím názorom. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Predtým ako som ťa poznala bych si chtěla přečíst. Podle popisu mě docela zaujala. Pod stromečkem jsem letos knihu nenašla. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ja pri čítané strašne veľa preskakujem, keď sú nezaujímavé a dlhé opisy. Našla som ale teraz jednu knižku, volá sa Korene hriechu a je to fakt prvá knižka, kde som nepreskočila ani jedno slovo. Chrám matky božej sme aj my mali v povinnej literatúre, no ja som tento román nečítala :D No a Predtým ako som ťa poznala som videla film a nesmierne sa mi to páčilo, no neviem, či by som mala aj na prečítanie si knižky :)
    Caroline

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja milujem knižky. Minule som ich počítala, koľko ich vlastním a predstavila som si, koľko som si ich požičala z knižnice. Je to neuveriteľné číslo. Skvelé, uvedomiť si, koľko príbehov som zažila, bola som ich súčasťou.
    O mojich vianočných darčekoch v podobe dvoch knižiek si môžeš prečítať na mojom blogu.

    IVANNA

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já jsem jako poslední knížku přečetla Dívku ve vlaku, mám rozečtenou V lese vidí anděl a chystám se na Sovu :). Ale asi si po těchto knihách budu muset dát nějakou romanťárnu :D.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Predtým ako som ťa spoznala je skvelá knižka aj film :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. super tipy, Verna a Huga mám teraz obrovskú chuť začať čítať :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovedaťOdstrániť
  10. dočítala som aj ja pred tým než som ta spoznala :D a teraz čítam CHATRČ, určite odporúčam skus si prečítať na nete a možno si už o tejto knihe počula ;)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks