nedeľa, 12. februára 2017

So many books, so little time

Tak, presne tak to je! Ja som si však dnes našla čas, aby som vám napísala hneď o troch knižkách. O mojej prvej knižke od Verneho a tak isto o prvej časti románu od Jojo Moyes som písala v minulom článku o knižkách tu. Dnes tu mám opäť tri, tak poďme na to!
books_ragtime_verne_jojomojeys
Kto by nepoznal Cestu okolo sveta za 80 dní? Žiaľ väčšina z nás toto dobrodružstvo pozná len vďaka filmu s Jackie Chanom. Román rozpráva príbeh o pánu Foggovi, ktorý sa v Reformnom klube stavil so svojimi spoločníkmi o polovicu svojho majetku. Na cestu sa vydá spolu so svojim novým sluhom a spolu zažívajú nejedno dobrodružstvo, rôzne problémy a prekážky. Našťastie sa cesta okolo sveta za 80 dní podarí, pán Fogg stávku vyhrá a ešte si na cestách nájde aj pani manželku.
Cesta okolo sveta za 80 dní sa mi páčila. Bolo to jednoducho písané, pútavé, zaujímavé. A ešte k tomu plné rôznych faktov, čím sa to podľa mňa trochu líši od mojej prvej od Verneho - Tajomstvo neviditeľna, o ktorej som písala tu. Ak mám vybrať medzi týmito dvoma, tak tajomstvo neviditeľna sa mi páčilo viac, ale robím si zálusk aj na ďalšie knihy od tohto autora. Po pravde ich chcem prečítať všetky. Netušíte či sa treba držať postupnosti ako ich písal alebo je to úplne jedno?

Ragtime je novela amerického spisovateľa Edgara L. Doctorowa. Ide o fikciu odohrávajúcu sa prevažne v New Yorku v rokoch 1902 až 1912 v dobe vzniku hudobného smeru ragtime. Rozpráva príbehy viacerých postáv z rôznych vrstiev, rôznych rás a s rôznymi osudmi. Všetko je to zasadené do skutočných udalostí, postáv a ideí dôležitých pre americké dejiny.
Tohto autora som vôbec nepoznala a tak som nevedela do čoho idem. Zo začiatku, ako to býva pri knižkách s väčším množstvom postáv a ich príbehov, som sa trošku strácala, ale nakoniec som sa zorientovala celkom rýchlo. Celkovo sa mi to dosť páčilo aj napriek tomu, že to nebolo jednoduché čítanie a aj keď je to útla knižka, čítala som to dosť dlho. Ak máte chuť na niečo iné a neobyčajné, určite odporúčam.

Ako som už písala, Čo bolo potom od Jojo Moyes je pokračovaním bestselleru Predtým ako som ťa spoznala. Opisuje teda život Lou po tom ako sa Will rozhodol svoj život ukončiť. Lou prežila pár mesiacov cestovaním, ale potom nevedela čo ďalej. Pracovala v letiskom bare a neskoro v noci sa vracala do prázdneho bytu v Londýne. Všetko však zmení jej nehoda, príchod Willovej dcéry Lilly, o ktorej dovtedy nikto netušil a možno aj nový priateľ.
Nehovorím, že z prvého dielu som bola nadšená, ale toto jeho voľné pokračovanie bolo fakt divné. Celé mi to prišlo pritiahnuté za vlasy a bola som rada, že som to vôbec dočítala. Ide o jednoduché čítanie, v pohode to zmáknete aj za jeden deň, ale popravde ma to už naozaj vôbec nebavilo. Ďalšie knihy tejto autorky ma už vôbec nelákajú.

Čítali ste niektorú z týchto knižiek? Čo si o nich myslíte?

10 komentárov:

  1. Ani jednu z knih jsem nečetla, ale celkem by mě zajímalo to pokračování Než jsem tě poznala. :)

    Somethingbykate

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak skús niekde nájsť, rýchlo sa to čítalo :)

      Odstrániť
  2. Ten pocit poznám.. mááálo času a taaak veľa kníh. Teraz som si vypožičala pár z knižnice, ale je mi zle, keď si pomyslím na to, že od pondelka mi začína semester a s ním aj povinné čítanie a mnohokrát nie práve najlepších kníh.
    Z týchto som nečítala žiadnu, ale od Jojo Moyes by som chcela niečo prečítať.
    World of Nicol | Narodeninová giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne už prebieha druhý týždeň, ale naštastie si stále nájdem čas aj na čítanie :)

      Odstrániť
  3. Znám jenom Verneho a četla jsem od něj jednu knížku a byla super.Tuhle znám taky, ale nečetla jsem ji. Na zbytek se juknu. :) BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja chcem od Verneho všetky, snáď ich zoženiem v knižnici :D

      Odstrániť
  4. Zatiaľ som nečítala ani jednu z týchto knih, ale možno sa to raz zmení:) inak super článok!
    Na mojom blogu prebieha giveaway, tak ťa srdečne pozývam!:)
    http://lifebyvan.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks