nedeľa 22. novembra 2015

Favourite Recipes

Nedeľné rána sa mi vždy spájajú s dlhým vyspávaním, spoločnými raňajkami a pečením. Pečiem oveľa radšej ako varím a v poslednej dobe pečiem akosi častejšie, skúšam nové veci a viac sa snažím, aby to aj nejak vyzeralo. Dnes to však bude len o mojich dvoch obľúbených receptoch na muffiny a tvarohovú bábovku, ktoré milujem už nejakú tú dobu a stále sa k nim vraciam. Oba recepty som našla niekde na internete už pred sto rokmi, takže zdroj si už naozaj nepamätám. 


Tvarohová bábovka
Budete potrebovať: 
    1 hera (postačil aj palmarín)
    4 vajíčka
250 g práškového/hnedého cukru
250 g hladkej múky (niekedy používam aj špaldovú)
    1 tvaroh (najlepší je Bánovecký ^.^)
    1 kypriaci prášok
       štipka soli
       kakao

Postup: 
Ako prvé si oddelte žĺtka od bielok. Z bielok vyšľahajte sneh. Tiež vždy skúšate, či vám nespadne na hlavu? Žĺtka, cukor a heru vyšľaháte a následne pridáte tvaroh a šľaháte ďalej. Pridáte múku, kypriaci prášok a soľ a už len premiešavate. Nakoniec vmiešate vyšľahaný sneh z bielok. Konzistencia cesta je dosť tuhá, časť dáte do vymastenej a vysypanej formy a do druhej časti ešte vsypete kakao - klasika, ako to máte radi. Pečiete na 170° asi 45 minút.

Tekvicové muffiny
Budete potrebovať: 
1 a 1/4 hrnčeka hladkej múky
      1/2 hrnčeka tekvicového pyré
      1/2 práškového/hnedého cukru
      100 g masla
          1 škoricový cukor
          2 lyžičky sódy
          1 lyžička kypriaceho prášku
          1 veľké vajíčko

Postup: 
Začnete čistením tekvice, nákrájate, uvaríte, scedíte a rozmixujete na pyré. Vajíčka, cukor a škoricový cukor vyšľaháte do peny. Pridáte maslo a opäť šľaháte. Primiešate vychladnuté pyré a následne múku, kypriaci prášok a sódu. Vznikne vám hustejšia lepivá hmota, ktorú naplníte do 12 košíčkov. Pečiete na 180° asi 15 minút.
Keďže mi vždy košíčky prídu strašne plné, tak som skúsila upiecť prvýkrát tohto snehuliaka. Túto silikónovú formu som kúpila v Lidli za 1,5 € a bola to moja silikónová premiréra, takže trošku to schytal. Inak tekvicu vôbec necítiť a prevláda skôr škorica. 
Čo najradšej pečiete vy?

21 komentárov:

  1. Jéé super recepty, ty muffiny určitě někdy vyzkouším :)

    SweetElis

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sněhulák je nejlepší :) Ale pochutnala bych si teda na všem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vyzerá to super :) ja nie som na takéto čarovania v kuchyni, ale obdivujem ľudí, ktorí sú v tom ako doma ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. napríklad taká fresshion alebo Angie bakes :)

      Odstrániť
  4. Oooo mňam! Ja milujem všetko tekvicové a škoricové ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tvarohová bábovka je výborná, dělám dlouhá léta. Za to mufinky dýňové neznám...vyzkouším.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jéé, ten sněhulák je boží :) Tvarohovu bábovku doma děláme skoro pořád, mám ji moc ráda :)

    Astor Perfect Stay 24H & Catrice Camouflage Cream

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Super recepty:))...ďakujem za tipy, určite ich vyskúšam, ka som taká ,,bábovková":D
    http://vsetko-co-mam-rada-by-vaja.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  8. To vyzerá dobre, musím vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja tiež rada pečiem :D a som zástanca toho že jedlo musí dobre vyzerať ale aj chutiť :D takže sa s raňajkami niekedy dosť dlho vyhrám kým všetko uložím tak ako chcem :D tú bábovku určite vyskúšam :)
    Pekný článok .
    BoraSparkle

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Sněhálák se povedl :D Muffiny miluju, hlavně čokoládový, ale ještě nikdy jsem je nezkusila udělat sama doma :D
    Denisse Beauty

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Vypadá to všechno krásně. Mám ráda muffiny i bábovku. V tomto období se ale nejvíc těším na perníčky a linecké

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ten snehuliak je teda rozkošný :) Naozaj si šikovná. A ina aj muffinky vyzerajú skvelo :)


    Blog by Katy aktuálne i s GIVEAWAY o sadu na bielenie zubov

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Úžasné recepty určite vyskúšam :)
    www.leekralova.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Mmm! vypadá to všechno moc dobře! já jsem si dělala Brownies a nemůžu jej přestat jíst :D BEAUTYPUSINKA

    OdpovedaťOdstrániť
  15. zaujímavé receptíky :) akurát mam doma zvyšok tekvice a neviem čo s tym :) tak možno skusim tie muffiny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Jééj to je krásne ! :) Škoda, že je v tom tvaroh :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky vaše krásne odkazy, komentáre, pripomienky!

Blogger Template by DanyČuks